sobota, 18 kwietnia 2015

03. "Nigdy nie gasną"- Alexandra Bracken

Tytuł: "Nigdy nie gasną" 
Seria: "Mroczne umysły" (tom 2)
Autor: Alexandra Bracken
Wydawnictwo: Otwarte
Data wydania: 11 sierpnia 2014
Liczba stron: 456
Opis książki:
Mam na imię Ruby. Niektórzy nazywają mnie Liderką, ale tylko ja wiem, kim jestem naprawdę. Potworem.
Przede mną najbardziej ryzykowna misja w moim życiu - wojna, w której stawką jest ocalenie tych, których kocham. Zwycięstwo może oznaczać przegraną bitwę o samą siebie.
Jestem ostatnią z Pomarańczowych i jestem gotowa na wszystko.

-------------------------------
  
    Pierwszą częścią byłam oczarowana, więc od razu wzięłam się za drugą. Podczas czytania czterech pierwszych rozdziałów nic z nich nie rozumiałam, może to dlatego, że czytałam dość późno. Następnego dnia postanowiłam przeczytać ją od nowa, no bo jak kontynuację tak świetnej książki można zepsuć?? Po powtórnym przeczytaniu dużo się tam wyjaśniło, ogólnie w pierwszych rozdziałach jest dużo nowości. Więc jeżeli ktoś, tak jak ja nie rozumie początku niech przeczyta od nowa! :))
    "Nigdy nie gasną" jest drugim tomem trylogii pt."Mroczne umysły" autorstwa Alexandry Bracken. Książka opisuje dalsze losy Ruby, oraz jej przyjaciół. Ruby musi się pogodzić z podjętymi przez siebie decyzjami oraz z ich konsekwencjami. Nie ma pojęcia co się dzieje z Liamem, gdzie się podział i czy jest bezpieczny; czy Pulpeta uratowano i czy Lu miała bezpieczną podróż do Calfornii( w tej książce nie dowiadujemy się nic na temat Zu natomiast o Liamie i Pulpecie owszem).
    Po tym jak postanowiła pozostać w Lidze Dzieci poznaje nowe osoby. Niektórzy nie są przyjaźnie do niej nastawieni, cały czas dokuczają jej. Inni za to przyjęli ją z otwartymi rękoma, jednak Ruby nie jest łatwowierna i trudno jej zaufać innym po tym wszystkim co przeszła. Trudno jest jej zaufać również sobie, pomimo opanowania w dużym stopniu zdolności, nadal się ich boi. Bierze ona udział w różnych akcjach planowanych przez Ligę, swoją moc używa podczas "przesłuchiwań" wobec ich zdrajców i wrogów.
    Coś złego dzieje się w bazie Ligii. Pewne osoby usłyszały coś, czego nie powinni nigdy usłyszeć. Wskutek tego zostają zmuszone do udziału w akcjach, w których mają zginąć. Gdy Ruby dowiaduje się o co chodzi, dostaje od pewnej osoby specjalne zlecenie. Aby to zrealizować Ruby odnajduje w sobie siłę oraz musi opuścić Ligę, sprzeciwić się jej i odszukać osobę, która nieświadomie ma przy sobie bardzo ważne informacje .

"Gdybym potrafiła znaleźć słowa, powiedziałabym Pulpetowi, że kiedyś nie byłam wystarczająco silna, by utrzymać naszą grupę razem. Że nie miałam wystarczającej kontroli ani mocy, by uchronić jego i pozostałych przed światem, który chciał nas rozdzielić. Teraz je miałam."

    Podczas czytania tej książki nie nudziłam się( no może tylko na początku). Wartka akcja jest dużym plusem; tyle tam się działo, że hoho. Były momenty gdy musiałam odstawić telefon(bo czytałam w formacie pdf) i waliłam się w głowę lub śmiałam się jak głupia, ale były również momenty gdzie nie jedna łezka się uroiła. Książka pokazuje nam jaka ważna jest przyjaźń oraz wzajemne zaufanie. Nawet najlepsi przyjaciele mogą nas zdradzić.
    Oczywiście nie zabraknie tam wątku miłosnego. Jej... co tam się działo. Dobrze, że to blog z recenzjami bo bym tu ostro zaspoilerowała. Z kim, jak i co... O tym już się sami dowiedzcie!
    Jest to bardzo dobrze napisana książka. Bardzo łatwo jest sobie wyobrazić świat przedstawiony. Trudno jest wykreować taki świat. Może pewnym udogodnieniem było dla autorki to, że akcja dzieje się na prawdziwym, realnym terytorium USA. Wielkie brawa!
    Szczerze? Pierwsza część była lepsza, co nie dowodzi temu, że druga jest zła. Jest równie dobra, no ale pierwsza jakoś bardziej mi się spodobała. Nie wiem jak u was ale mi przeważnie bardziej podobają się początki  książek no i zakończenia.
    Już nie mogę się doczekać aż sięgnę po ostatnią część pt."Po zmierzchu". Zachęcam Was do poznania dalszych losów Ruby, a tych którzy jeszcze nie mieli styczności z pierwszym tomem serdecznie Wam go polecam!!

Moja ocena: 8/10
 

13 komentarzy:

  1. Już nie mogę doczekać się, kiedy przeczytam cała serię. Słyszałam o niej same dobre opinie, a Twoja tylko mnie w tym utwierdziła :)
    Powodzenia w dalszym recenzowaniu!
    Pozdrawiam, Avis

    http://ksiazkoweimperium-recenzje.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuję bardzo za miłe słowa :)
    Mam nadzieję, że podołam zadaniu. Jak również i ty :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Chętnie sięgnę po tę serię jak tylko znajdę czas :D
    http://karmeloweczytadla.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Sporo o tej serii słyszałam, ale póki co, nie miałam jeszcze przyjemności sięgnąć, może kiedyś :)

    LimoBooks :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Muszę wreszcie przeczytać tą serię ;))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Warto przeczytać i mam nadzieję, że ostatni tom będzie równie dobry :)

      Usuń
  6. Odpowiedzi
    1. Ja również. A przeczytałaś "Po zmierzchu" ? :))

      Usuń
  7. Zostałaś nominowana do LBA :)
    Więcej tutaj: http://ksiazkoweimperium-recenzje.blogspot.com/2015/04/liebster-blog-award.html

    OdpowiedzUsuń
  8. Słyszałam o tej serii, ale nie czytałam.

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja czytam ten drugi tom już drugi miesiąc i chyba padnę:( Tak mnie przeraża ten świat, że mi się tego nie chce czytać:( Nie moja bajka kompletnie, ale kupiłam to muszę dotrwać do końca.

    OdpowiedzUsuń
  10. Jejku... smutno mi to czytać ponieważ książka mi się spodobała :(( Ale wiem jak to jest jak kupi się książkę a okazuje się totalną klapą.

    OdpowiedzUsuń

-Zależy mi na szczerych opiniach
-Jeżeli podoba Ci się mój blog zapraszam do obserwacji