niedziela, 26 kwietnia 2015

05."Przebudzona o świcie"- C.C Hunter

Tytuł: "Przebudzona o świcie"
Seria: "Wodospady Cienia" (tom 2)
Autor: C.C Hunter
Wydawnictwo: Feeria
Data wydania: 21 maja 2014
Liczba stron: 384
Opis książki:
Kylie Galen przebywa w Wodospadach Cienia już od jakiegoś czasu. Choć wśród tych wszystkich niezwykłych istot jej życie już nigdy nie będzie takie samo, czuje, że jej miejsce jest właśnie tutaj. Wciąż jednak nie ma pojęcia, kim jest naprawdę. Desperacko pragnie ustalić swoją tożsamość i zrozumieć, dlaczego nawiedzają ją duchy.Jeden z nich twierdzi, że ktoś bliski Kylie umrze przed końcem lata.Nie wiadomo, kto to będzie ani jak go utraci. Kylie dręczą też problemy sercowe. Nie potrafi zdecydować, czy zostać z wilkołakiem Lucasem, związek z którym nie należy do usłanych różami, czy być z półelfem Derekiem, który zaczyna coraz bardziej na nią naciskać. Dziewczyna wie, że musi dokonać wyboru…
Romanse jednak muszą zejść na dalszy plan, gdy ciemna strona świata istot   paranormalnych zaczyna zagrażać wszystkiemu, co jest dla Kylie drogie.



-----------------------------------

     "Przebudzona o świcie" opisuje dalsze losy Kylie w Wodospadach Cienia. Dziewczyna nadal nie wie kim jest, a coraz częściej ukazują się nowe,dziwne moce. Nie wie co o tym myśleć, bo jak to jest możliwe mieć paranormalne uzdolnienia, charakterystyczne dla każdego gatunku? Zaciekle dąży do odkrycia, kim są jej prawdziwi dziadkowie. Jest pewna, że gdy ich pozna, dowie się kim jest. Derek(półelf), pomaga Kylie w odnalezieniu ich, załatwia jej nawet detektywa.
    
     W tej części Kylie nawiedza nowy duch. Jest to kobieta, która prawdopodobnie podczas śmierci była w ciąży. Duch powtarza cały czas, że ktoś, kogo Kylie kocha zginie. Dziewczyna robi co może, aby wydobyć coś więcej z kobiety. Niestety duch nie ujawnia nic więcej. Bardzo ją to przeraża, boi się o swoich bliskich, najbardziej o swoją mamę. Co do przyjaciół z obozu, wie, że ma ich w zasięgu i będzie próbowała walczyć o życie każdego z nich.
   
     Kylie nadal ma rozterki sercowe. Najbardziej boli ją to, że Lucas(wilkołak) uciekł z Frecericą, nie wiadomo gdzie są, ani co robią. Kylie odkryła nową zdolność, a mianowicie, może odwiedzać kogoś w snach. Nie zdaje sobie z tego sprawy i myśli, że to Lucas ją nawiedza. Jest na niego zła, ale jednocześnie bardzo tęskni za nim. Derek, któremu zawsze mogła powierzyć swoje sekrety, mogła na niego liczyć, ma dość niezdecydowania dziewczyny i wywiera na niej coraz większą presję, co do tego z kim ona woli być. Wszystko jeszcze bardziej się komplikuje kiedy Lucas wraca...
     
     Główna bohaterka musi podjąć wiele ważnych decyzji. Bardziej lubiłam ją w pierwszej części, ponieważ parę razy wytrącała  mnie z równowagi tym, jak traktowała chłopaków. Mówiła jedno, a robiła drugie. Mam nadzieję, że w dalszych częściach to się zmieni. Kylie coraz bardziej przywiązuje się do Delly(wampirzycy), Mirandy(wiedźmy) oraz opiekunki obozu Holiday(fae). Nie chce opuszczać obozu, a po tym jak dowiaduje się, że obóz ma się przekształcić w szkołę z internatem, jest wniebowzięta. Pozostaje jedna przeszkoda, jej mama. Nie jest zachwycona tym pomysłem, nie chce się rozstawać z córką na tak długo, a od domu dzieli je wiele kilometrów.
     
     Książka jest napisana bardzo dobrze, czyta się ją bardzo łatwo. Nie jest ani gorsza ani lepsza od pierwszej części. Dzieje się w niej bardzo dużo, a końcówka zmusza nas do przeczytania jak najszybciej następnej części. Jeszcze jej nie mam ale muszę ją kupić, wypożyczyć czy coś innego. Nie mogę się doczekać aż skończę ją i napiszę Wam kolejną recenzję. Mam nadzieję, że będzie ona równie dobra, a może lepsza.
    
Moja ocena: 8/10




13 komentarzy:

  1. Musze w końcu siegnąć po ta serie,bo widze same dobre oceny :D http://karmeloweczytadla.blogspot.com/?m=1

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że dalsze części będą równie dobre jak dwie pierwsze :))

      Usuń
  2. Kiedy ja znajdę czas na te wszystkie wspaniałe książki? Naprawde nie wiem... Ale za to wiem, że tę serie muszę przeczytać jak najszybciej :)

    http://ksiazkoweimperium-recenzje.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czas jest największym wrogiem :c
      Jest go za mało a książek coraz więcej :))

      Usuń
  3. Jak ja kocham czytać serie! A ta wydaje się być naprawdę ciekawa:) Być może po Nią sięgnę:)
    Zapraszam do siebie: http://zacisze-ksiazkowe.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mhm.. pierwsze dwie części są naprawdę świetne. Ja też uwielbiam serie. Gorąco ją polecam ! :))

      Usuń
  4. Czas najwyższy przeczytać drugi tom "Wodospadów Cieni", ale właśnie obawiam się tych rozterek sercowych głównej bohaterki :) Ja osobiście kibicuje Derekowi :D

    Zapraszam http://ja-ty-i-ksiazki.blogspot.com/ :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Czytałam tylko pierwszy tom, czas zabrać się za następne ! :D

    OdpowiedzUsuń
  6. nie czytałam, ale sięgnę w wolnej chwili.
    www.nacpana-ksiazkami.bloog.pl

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie miałam jeszcze do czynienia z tą pozycję literacka i muszę przyznać, że zaintrygowałaś mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Wcześniej jakoś nie byłam przekonana do książek tej autorki, ale może się skuszę ;) seria wydaje się godna uwagi ;)

    raven-recenzje.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Cala seria jest świetna. Przeczytałam 4 tomy. Lekka, przyjemna, idealna na obecną porę. Szybko się ją czyta, co dla mnie zawsze jest plusem. Ogólnie mam pozytywne odczucia względem Wodospadów Cienia. :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Przeczytałam 3 tomy. 1 i 2 Jak na razie najbardziej mi się podobały, ale tak po prostu z ciekawości,czy Kylie wybierze Dereka, przeczytam jeszcze 4 i 5 część. :D

    OdpowiedzUsuń

-Zależy mi na szczerych opiniach
-Jeżeli podoba Ci się mój blog zapraszam do obserwacji