środa, 29 kwietnia 2015

06. "Upadli"- Lauren Kate

Tytuł: "Upadli"
Seria: "Upadli" (tom 1)
Autor: Lauren Kate
Wydawnictwo: Mag
Data wydania: 19 maja 2010
Liczba stron: 480
Opis książki:
Co byście czuli, nie mogąc być z osobą, która jest waszym przeznaczeniem?
Para kochanków
Starożytna wojna.
Skazani na miłość, która nigdy się nie spełni.
Przeznaczeniem niektórych aniołów jest Upadek.


     Już kiedyś miałam "Upadłych" u siebie na półce, tylko, że musiałam oddać do biblioteki. W tym czasie przyjaciółka ją czytała i szczerze mi odradzała. Mówiła, że jest nudna, zawiera głupie teksty, ogólnie blee... Sięgnęłam po nią tylko dlatego, że jest parę książek, które przyjaciółce się nie spodobały, a ja je pokochałam.
     
     Siedemnastoletnia Lucinda Price "Luce" jest główną bohaterką serii pt. "Upadli". Po tym jak została oskarżona o morderstwo pewnego chłopca, zostaje zmuszona przez sąd, do pójścia do poprawczaka Sword & Cross. Nie jest do tego pomysłu pozytywnie nastawiona, nie chce tam iść. Od paru lat Luce nawiedzają tzw. cienie. Nie wie co one oznaczają, ale na pewno wie, że nikt oprócz niej ich nie widzi. 
   
     Już po przybyciu Sword & Cross poznaje trzy osoby Cam'a, Todd'a, Arianne oraz Gabbe. Cam od razu wpada jej w oko. Najmilej nastawioną do Luce jest zwariowana Arriane, która oprowadza ją, tłumaczy wszystko na temat życia tutaj . Gdy przeczytałam opis tej szkoły pomyślałam: " Kto wysyła swoje dziecko do takiego miejsca!?". Kojarzy się ze scenerią z horroru. Znajduje się tam cmentarz, jeszcze z wojny secesyjnej, w książce możemy przeczytać, że tam strasznie śmierdzi, fuuu... Budynki są brzydkie i poobdzierane. 
    
     Podczas zbiórki zauważa następnego mega przystojnego chłopaka, cały czas się na niego patrzy, a Arianne widząc to, mówi jej, że nazywa się Daniel. Wiedziała, że skądś go zna, że go kiedyś spotkała, tylko skąd?? I w tej chwili Daniel popatrzył na nią nieco zaskoczony i co...?? Pokazał jej środkowy palec! Jest to mój ulubiony fragment z tej książki. Na początku byłam taka zdziwiona, a później zaczęłam się śmiać jak głupia. No bo kto na dzień dobry pokazuje środkowy palec... Ten czyn jeszcze bardziej Luce zaciekawia i postanawia się dowiedzieć, o co mu chodzi. Przez większość książki jest on dla niej zimny, niedostępny. Zawsze ją zbywa, niekiedy w najokrutniejszy sposób. Wkurzało mnie to trochę, a Luce to podniecało. 

    Główna bohaterka, jak dla mnie, ma więcej minusów niż plusów. Z tego co zrozumiałam, Lucy miała zawsze to co miała, a po przybyciu do poprawczaka trochę marudzi, nie podoba się dużo rzeczy. Jest nierozgarnięta, cały czas się gdzieś spóźnia. Chce, żeby wszyscy ją lubili i nie potrafi wyrazić swojego zdania, żeby przypadkiem nie urazić nikogo. No może ta ostatnia cecha jest dobra, ale na pewno nie dla niej, inni tylko będą ją wykorzystywać. Jest bardzo ciekawska, tylko, że ja akurat lubię takie postaci, ponieważ sama taka jestem. Inteligencja, przeplata się u niej z humorem, często się śmiałam przy jej wypowiedziach.

     Co do stylu pisania autorki, nie jest on najgorszy. Książkę się czyta łatwo i szybko. Znajdzie się kilka bardzo głupich, nudnych, wręcz absurdalnych sformułowań. Nie wiem jak inne osoby, które przeczytały tą książkę, ale ja miałam pewien problem. Kilkanaście razy musiałam czytać jedno i to samo zdanie, ponieważ było tak fatalnie skonstruowane, że nie rozumiałam sensu za pierwszym. Poza tym więcej zastrzeżeń nie mam.

    Książkę oceniam pozytywnie, pomimo tych paru wpadek. Zakochałam się  historii Luce. Niektórym może się wydawać nudna, ale mi się na prawdę spodobała. Tematyka aniołów jest teraz dość rozpowszechniona, a ta książka jest podobna tylko w tym, że występują w niej aniołowie. Druga część zapowiada się obiecująco i nie mogę się doczekać, aż po nią sięgnę. :))

Moja ocena: 7/10

 

7 komentarzy:

  1. Ostatnio zastanawiałam się nad przeczytaniu tej książki. Przekonałaś mnie do niej.
    http://tiggerssreads.blogspot.com/?m=1

    OdpowiedzUsuń
  2. Mam takie samo zdanie jak Twoja przyjaciółka niestety, ale może zdecyduję sie ją przeczytać po raz drugi :)
    http://ksiazkoweimperium-recenzje.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Z tego co pamiętam to ta seria wywarła na mnie dość średnie wrażenie, choć zdecydowanie nie należała ona do najgorszych, z jakimi miała do czynienia :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie czytałam tej pozycji więc nie wyrażę swojego zdania,ale czytałam wiele opinii i z tego co mi się wydaje są one podzielone tak na pół, na razie po nią nie sięgnę
    http://karmeloweczytadla.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie czytałam :(

    Wróciłam do blogowania, więc zapraszam do siebie! :) Miło będzie, gdy skomentujesz lub zaobserwujesz, jeśli Ci się spodoba. :)
    alexandrak-blog.blogspot.com





    OdpowiedzUsuń
  6. Mam takie same odczucia po "Upadłych" ;)

    http://ja-ty-i-ksiazki.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Już kilka miesięcy temu słyszałam ten tytuł, ale mam tak pełną listę książek do przeczytania, że nie wiem kiedy się za nią zabiorę.
    http://gabxreadsbooks.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

-Zależy mi na szczerych opiniach
-Jeżeli podoba Ci się mój blog zapraszam do obserwacji