środa, 8 kwietnia 2015

01. "Mroczne umysły" - Alexandra Bracken

Tytuł: "Mroczne umysły" 
Seria: "Mroczne umysły" (tom 1)
Autor: Alexandra Bracken
Wydawnictwo: Otwarte
Data wydania: 2 kwietnia 2014
Liczba stron : 456
Opis książki:
Najbardziej niepokojąca książka od czasów „Igrzysk śmierci”!
Mam na imię Ruby.Potrafię wedrzeć się do twojego umysłu, a nawet wymazać wspomnienia. Jako dziecko zostałam wysłana do obozu „rehabilitacyjnego” dla takich jak ja. Zieloni, Niebiescy, Żółci, Pomarańczowi, Czerwoni. Mroczne umysły. Zostałam przydzielona do Zielonych, ale w rzeczywistości jestem ostatnią z Pomarańczowych. Ukrywam to, żeby przetrwać.
"Mroczne umysły wciągną was do swojego niebezpiecznego świata i nie wypuszczą. Nie mogłam się oderwać!"  C.J. Daugherty, autorka bestsellerowej sagi "Wybrani".

------------------------------------

    Akcja toczy się na terenie USA gdzie na wskutek choroby nazywanej OMNI wiele dzieci umiera, zaś ci którzy przeżyli wykrywają w sobie zdolności z nie z tego świata. Nastolatkowie z najbardziej niebezpiecznymi zdolnościami, czyli

Czerwoni i Pomarańczowi zostają automatycznie straceni. Reszta jest przetrzymywana w obozach.
     Ruby po tym co zrobiła mając 10 lat boi się kogokolwiek dotknąć. Posiada niesamowitą zdolność wnikania w umysły innych, wymazywania wspomnień oraz nakłaniania kogoś do zrobienia czegoś. Nie potrafi tego kontrolować i to ją dobija, nazywa sama siebie potworem .Chciałaby się czuć pewnie przy innych, wiedząc ,że nikomu nie wyrządzi krzywdy. Tak jednak nie jest,dlatego dziewczyna próbuje ograniczyć kontakt fizyczny z innymi do minimum.
    Teraz ma już 16 lat i przebywa w obozie w Thurmond, uważana jest za jedną z Zielonych. Gdyby ludzie SSM dowiedzieliby się kim ona jest na prawdę zabiliby ją. Jednak zanim oni się o tym dowiadują, nieznajoma kobieta wyciąga Ruby z obozu.
    Podczas ukrywania się Ruby poznaje troje nastolatków Liama, Zu oraz Pulpeta. Liam i Zu są pozytywnie nastawieni do niej zaś Pulpet jest wobec niej nieufny a nawet chce aby uciekła i ich zostawiła. Ruby nie umówi im kim na prawdę jest, źle się z tym czuje ale nie chce zostać przez nich odrzucona . Pragną razem odszukać Uciekiniera, który według nich zdołał uciec władzom i stworzyć obozowisko dla takich jak oni. Po tym co Ruby usłyszała ma nadzieję,że Uciekinier pomoże jej zapanować nad jej zdolnościami.
    Ta książka naprawdę mnie urzekła, czyta się ją z niezwykłą przyjemnością. Osobiście przeczytałam ją w 2 dni .Przypomina o ponadczasowych i zawsze aktualnych wartościach moralnych, takich jak uczciwość, wzajemnie zaufanie i szacunek dla odrębności każdego człowieka. Dla Ruby nie liczy się czy ktoś jest Czerwony czy Zielony. Podczas czytania porównywałam tą książkę do paru innych. Podczas gdy ona uciekała przed władzami przypomniała mi się również świetna  trylogia pt. "Delirium". Gdy się dowiedziałam,że boi się kogokolwiek dotykać, bo wie ,że może ich zranić przed oczami stanęła mi trylogia pt."Dotyk Julii" (oczywiście Ruby nie miała aż tak drastycznych mocy ) oraz trylogia "Niezgodna" gdzie był podział na frakcje.  Spodobały Ci się te trzy trylogie, koniecznie przeczytaj "Mroczne umysły". 

Moja ocena : 9.5/10




9 komentarzy:

  1. Mam zamiar w najbliższym czasie przeczytać tą trylogię, bo wydaje się interesująca :)

    Poza tym zostałaś nominowana do Titles Tag na moim blogu :)
    http://ksiazkoweimperium-recenzje.blogspot.com/2015/04/titles-tag.html

    OdpowiedzUsuń
  2. Mam nadzieję,że dalsze części będą równie dobre jak pierwsza! :)
    Jej... dziękuję :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Od dawna przyglądałam sie tej książce,ale jakos nie miałam okazji kupic.Teraz wiem,że musze ja jak najszybciej miec! Pozdrawiam i zapraszam :D http://karmeloweczytadla.blogspot.com/?m=1

    OdpowiedzUsuń
  4. Książka jest na prawdę świetna! Wartą ją kupić :)
    Pozdrawiam również i polecam się na przyszłość :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Pierwsza część jest genialna! Muszę Ci napisać, że początek 2 części jest nudny ... ale później jest coraz lepiej! Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Hm... nawet interesująca wydaję się ta powieść, może w najbliższym czasie po nią sięgnę.

    http://z-ksiazka-przez-swiat.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Książka jest naprawdę świetna, przed chwilą skończyłam tom drugi, który również jest dobry!:)
      Pozdrawiam :))

      Usuń
  7. W końcu i ja będę musiała sięgnąć po tę książkę. Od dawna przekładam kupno i nadal jej nie mam :c

    http://przez-zycie-z-ksiazkami.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

-Zależy mi na szczerych opiniach
-Jeżeli podoba Ci się mój blog zapraszam do obserwacji