wtorek, 14 kwietnia 2015

02. "Urodzona o północy" - C.C. Hunter

Tytuł:"Urodzona o północy"
Seria: "Wodospady Cienia" (tom 1)
Autor:C.C.Hunter
Wydawnictwo:Feeria
Data wydania:15 stycznia 2014
Liczba stron:365
Opis książki:
Życie Kylie Galen zdaje się walić w gruzy. Umiera jej ukochana babcia, rzuca ją chłopak, jej rodzice się rozstają, a w dodatku ciągle widuje dziwną postać, której nikt poza nią zdaje się nie zauważać... Pewnego wieczora Kylie Galen ląduje na nieodpowiedniej imprezie z nieodpowiednimi ludźmi i to zmienia jej życie na zawsze. Matka wysyła ją do Wodospadów Cienia- na obóz dla trudnej młodzieży. Sformułowanie "trudna" jednak niezupełnie określa jej współobozowiczów. Okazuje się, że wraz z nią mieszkają tu wampiry, wilkołaki, zmiennokształtni, czarownice, elfy i inne nastolatki o ponadnaturalnych zdolnościach. Nikt nie wie jednak, jakie umiejętności ma Kylie... Jakby życie nie było wystarczająco skomplikowane, na scenie pojawiają się Derek i Lucas- półelf i wilkołak, którzy zajmują znaczące miejsce w życiu i sercu Kylie...

------------------------------

    "Urodzona o północy" jest to 1.tom składającej się z 5-ciu części serii "Wodospady Cienia".Główną bohaterką jest 16-letnia Kylie Galen. Jest ładna, ma blond włosy i niebieskie oczy. Wydawałoby się, że jej życie jest idealne, aż do pewnego momentu... Babcia, którą tak bardzo kochała zmarła. Jej idealni rodzice teraz cały czas się kłócą i dochodzi do rozwodu. Trey jej chłopak, na którego widok inne dziewczęta wzdychają, zrywa z nią ponieważ chce "czegoś więcej" a ona mu odmawia. A do tego widzi tajemniczego żołnierza, którego jak się dowiadujemy nikt poza nią nie widzi.


    Aby się odstresować i pokazać Trey'owi co stracił postanawia iść wraz z jej najlepszą przyjaciółką Sarą na imprezę. Impreza kończy się źle. Kylie zostaje zatrzymana przez policje, w dodatku jej matka jest wściekła ponieważ na imprezie pojawiły się narkotyki. Postanawia więc wysłać Kylie na obóz do Wodospadów Cieni (poprzez namowę terapeutki). Widząc innych obozowiczów, Kylie ma ochotę stamtąd zwiać .Chłopak(Perry-zmiennokształtny), którego tęczówki oczu się zmieniają, dziewczyna , która jest tak strasznie blada i wygląda jak ćpunka(Della-wampirzyca) i dziewczyna z trójkolorowymi włosami(Miranda-czarownica). Za co?? Przecież ona nie brała tych narkotyków ani nie piła alkoholu. Przy nich wydaje się być aniołeczkiem.


    Poznaje Dereka-(fae-półelfa) ,który od początku jest dla niej miły.Jest on wysoki ma ciemne włosy i zielone oczy z drobinkami złota. Bardzo jej przypomina jej byłego Treya. Ona nadal za nim tęskni mimo wszystko a to,że Derek jest do niego bardzo podobny nie ułatwia jej sprawy.Jakaś dziwna siła przyciąga ją do niego. Drugim chłopcem, który zawrócił jej w głowie jest Lucas(wilkołak).Ma czarne włosy i niebieskie oczy. Był jej sąsiadem jeszcze jak była malutka i jedyne co jej się z nim kojarzy to to ,że zabił jej kotka i próbuje mu nie wchodzić w drogę. Po tym zdarzeniu on się wyprowadził. Jest bardzo tajemniczy , czym przyciąga Kylie do siebie. Zaprzyjaźnia się z Dellą i Mirandą, razem mieszkają w domku. Obie się często kłócą, wkurza to bardzo Kylie i straszy je,że naśle na nie duchy :))

 
    Kylie jako jedyna z obozowiczów nie może zidentyfikować kim jest. Coraz to odkrywa nowe moce, które nie są przypisane tylko do jednego gatunku. Aby się tego dowiedzieć musi zapytać o to swoich rodziców, ale tu pojawiają się komplikacje.W dodatku ktoś próbuje zamknąć obóz.Wrabia Lucasa w coś czego nie zrobił. Żołnierz okazuje się być duchem i chce jej coś przekazać. Tylko co... ??

    Tą książkę oceniam bardzo pozytywnie. Nie jest ona banalna. Niektórzy mogą pomyśleć: wampiry, wilkołaki itd. trójkąt miłosny banał, nuda, blee... Jednak aktorka wprowadza dużo nowych i fajnych elementów. Podczas czytania nie nudziłam się, wręcz przeciwnie. Od razu sięgnęłam do 2 i 3 część i już nie mogę się doczekać aż przeczytam następne. Sama okładka zachęca, osobiście bardzo mi się spodobała. A gdy usłyszałam po raz pierwszy tytuł od razu skojarzyło mi się z zjawiskami paranormalnymi. Wszystko jest zgrane w całość . Polecam !!


Moja ocena: 8/10

14 komentarzy:

  1. Pierwszy raz słyszę o tej serii. Zabiorę się za nią kiedyś :)
    Mhm, ładna okładka :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Dużo słyszała o tej serii (przeważnie pozytywnego), ale nie mam na nią ochoty. Chyba po prostu przejadły mi się takie książki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No cóż, teraz jest aż za dużo tych książek o istotach paranormalnych , więc Ci się nie dziwię :)

      Usuń
  3. Czytałam tę książkę i bardzo mi się podobała. Okładka rzeczywiście bardzo ładna i z pewnością zachęca do sięgnięcia po nią.
    Widzę, że jesteś początkującą blogerką (lub początkującą na tym blogu), gdyż są tu na razie tylko dwie recenzję. Z chęcią przeczytam kolejne. Fajnie gdybyś dodała możliwość obserwowania twojego bloga, z pewnością łatwiej by było stałym czytelnikom odnalezienie go lub po prostu widzieliby nowe twoje posty :) Pozdrawiam i życzę dużo czasu na czytanie i na prowadzenie bloga

    http://ksiazki-recenzje-czytelnicy.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jestem początkującą blogerką :)
      Sprawdzałam o co chodzi z obserwatorami i zauważyłam, że działa tylko w przeglądarce google. Więc jeśli byłaś na Mozilli lub innej to mogło Ci się nie pojawić. I właśnie nie wiem o co chodzi :c
      Dziękuję bardzo ^^

      Usuń
    2. Chyba naprawiłam sprawę z obserwatorami, mogłabyś zobaczyć bo u mnie już działa :))
      Pozdrawiam ! ^^

      Usuń
  4. Wspaniała recenzja, uwielbiam książki z motywami paranormalnymi. I do tego pół-elf! Ha! Przekonałaś mnie, kocham elfy :)

    http://ksiazkoweimperium-recenzje.blogspot.com/p/konkursy.html

    OdpowiedzUsuń
  5. Super się zapowiada, muszę się zabrać za tę książkę. Mam nadzieję, że sie nie zawiodę :)

    ~ Crushina

    OdpowiedzUsuń
  6. Pierwszy raz słyszę i jakoś specjalnie mnie nie ciągnie.

    OdpowiedzUsuń
  7. No cóż.. każdy ma swoje ulubione gatunki i nie da się zmusić do przeczytania czegoś co się nie podoba :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Każdy tak poleca, to kiedyś przeczytam!;P
    Obs za obs? Zacznij i napisz mi, że czekasz na rewanż ♥
    isabellin5.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Też zastanawiałam się nad przeczytaniem tej książki, ale zniechęca mnie trójkąt miłosny. Strasznie irytują mnie niezdecydowane bohaterki, ale może Kylie jest inna? Jak sądzisz? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trójkąt miłosny może być irytujący... Ale obaj chłopcy są świetni, ja nie wiem, którego bym na tym etapie wyprała. Bohaterkę lubię i gorąco polecam książkę ! :))

      Usuń

-Zależy mi na szczerych opiniach
-Jeżeli podoba Ci się mój blog zapraszam do obserwacji