środa, 20 maja 2015

09. "Wodospad"- Lauren Kate

Tytuł: "Wodospad"
Seria: "Łza"
Autor: : Lauren Kate
Wydawnictwo: Galeria książki
Data wydania: 4 marca 2015
Liczba stron: 362
Opis książki:
Łzy Eureki zatopiły świat. Atlantyda zaczęła się wznosić, a wraz z nią jej złowrogi władca Atlas. Eureka jako jedyna może go powstrzymać, ale najpierw musi nauczyć się walczyć. Wraz z Cat, rodziną i Anderem, olśniewającym Tragarzem Ziarna, przebywa ocean, by odnaleźć Solona, tajemniczego zaginionego Tragarza Ziarna, który wie, jak pokonać Atlasa.Próbując znaleźć sens w mrocznym świecie stworzonym przez jej smutek, Eureka trafia nad zaczarowaną sadzawkę. Jej zaskakujące odbicie ujawnia wstrząsającą tajemnicę – jeśli Eureka okaże się dość silna, może wykorzystać tę wiedzę, by pokonać Atlasa... chyba, że jej złamane serce jest dokładnie tym, czego władca potrzebuje, by ożywić swoje wznoszące się królestwo...


SPOILERY Z I CZĘŚCI !!!

      Jest to drugi tom z serii "Łza" autorstwa Lauren Kate, a zarazem ostatnia część. Czytałam ją baaaardzo dłuuugoo... coś ponad tydzień. Książka była interesująca, tylko, że miałam bardzo dużo nauki, czytałam ją tylko późnymi wieczorami po ok. 2-3 rozdziały. Wczoraj miałam luźniejszy dzień, więc zabrałam się za czytanie i ją wreszcie skończyłam :))
    
     Książka ukazuje dalsze losy Eureki oraz jej najbliższych, choć z tego co pamiętam 2 rozdziały są z punktu widzenia  Filiz (przeczytajcie i sami się dowiedzcie się kim ona jest ). Po tym jak Eureka zatopiła świat swoimi łzami, zabiła miliony osób, ma wyrzuty i pragnie znaleźć sposób aby wszystko naprawić. Wie, że Atlas jej na to nie pozwoli, będzie jej utrudniał całe życie. Wraz z rodziną, Cat oraz Ander'em musi przeprawić się przez morze. Kierują się do Tragarza Ziarna, Solona, który według Andera pomoże jej z tymi wszystkimi problemami. Znalezienie go nie jest łatwe, nikt nie wie gdzie się podziewa. Gdy już go odnajdują, Eureka dowiaduje się wiele istotnych faktów, które zmienią jej życie.
    
     Niepokoi ją również Brooks, jej najlepszy przyjaciel, którego ciało opętał zły Atlas. Nie chce go wydać Ander'owi i Solon'owi, bo wie, że oni go zabiją, bez względu na wszystko. Jest on jej słabością, nie potrafiłaby bez niego żyć. I to właśnie czyni ją słabszą względem Atlasa.

     Eureka odkrywa w sobie wiele nowych, nieznanych dla niej cech. Niektóre są bardzo mroczne. Ze względu na swoje czyny, odpycha od siebie Ander'a, nie rozumie jak ktokolwiek może ją kochać, po tym co zrobiła. Nienawidzi samej siebie.

     W tej części ginie bardzo ważna postać dla Eureki. Próbuje zagwarantować bezpieczeństwo również innym towarzyszom, lecz wie, że nie może się długo ukrywać, musi stawić czoła Atlasowi, albo wszyscy zginą.

     Takiego zakończenia nikt się nie spodziewa! Nadchodzi on bardzo szybko... i bum... i koniec! Eureka podjęła najtrudniejszą decyzję jaką podjęła w całym swoim życiu. Jak myślicie, kogo wybierze, Brooks'a czy Ander'a ?? Decyzja będzie powalająca. Będziecie bardzo zaskoczeni, i będziecie pytać : ŻE CO???!!!

     Ogólnie ta część jest mroczniejsza od pierwszej. Więcej się dzieje,  wszystko jest bardziej skomplikowane. Jest gorzej napisana, niekiedy musiałam czytać po dwa razy, aby zrozumieć sens zdania. Bardzo spodobał mi się pomysł na książkę autorki, na prawdę ciekawy. Nie czytałam o takiej tematyce nigdy. + za oryginalność :)

     Jest to dość krótka recenzja, ponieważ muszę iść się dalej uczyć. Ale mam nadzieję, że wszystko co ważne wypisałam. Zachęcam Was do sięgnięcia po tę książkę, a jeżeli nie czytaliście I tomu , to musicie szybko to nadrobić !! :))
    
Moja ocena: 7/10

14 komentarzy:

  1. Zamierzam niedługo przeczytać tę serię (?), bo już dużo o niej słyszałam - i złego, i dobrego.

    Pozdrawiam
    Isabel Czyta - mój blog :)

    OdpowiedzUsuń
  2. A o czym ogólnie opowiada ta seria? Coś z mitologią?
    Bo po recenzji wnioskuję, że może być interesującą lekturą ^^

    LimoBooks :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Są poszczególne elementy z mitologii, choć nie wszystko jest od niej odwzorowane :)

      Usuń
  3. Chyba sięgnę po pierwszą część, bo strasznie mnie zaciekawiłaś ^^
    http://karmeloweczytadla.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Zastanawiałam się nad pierwszą częścią, ale nadal mam wątpliwości...

    Galeria Książek - zapraszam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Wydaje się bardzo ciekawa, chętnie przeczytam :D
    http://ksiazkoweimperium-recenzje.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Chętnie ją przeczytam.

    OdpowiedzUsuń
  7. Brzmi fajnie, na pewno kiedyś po nią sięgnę. <3 Świetna recenzja. <3
    Zapraszam do siebie: http://ksiazkosfera-wiktorii.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Fajna książka

    OdpowiedzUsuń
  9. Zachęciłaś mnie do tej książki. Postaram się ją dopaść ;)

    melomol.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo mnie ciekawi kogo główna bohaterka wybierze :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Z miłą chęcią po nią sięgnę.
    http://i-think-this-book-is-funny.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. Po serii Upadki miałam średnią ochotę na sięganie po inne książki autorki, ale kto wie co zrobię ;) Ciekawie o niej napisałaś.

    OdpowiedzUsuń
  13. Bardzo fajna recenzja, ale najpierw muszę przeczytać "Łzę" (tak na marginesie :D)
    Bardzo fajny blog, obserwuję i będę zaglądać :)
    Buziaki :*
    zapraszam do mnie: cynamonkatiebooks.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

-Zależy mi na szczerych opiniach
-Jeżeli podoba Ci się mój blog zapraszam do obserwacji